Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Muzeul Transportului Public Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
 
Crează un subiect nou   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 20 Mai 2024 16:02:41    Titlul subiectului: 219275

Nu-l cheama Radu.

Revenind la coliziunea de noaptea trecuta, problemele isi trag originea inainte de orice de la acel "spune si cu ce te ocupi din martie 2017 incoace" pe care l-am invocat eu. Acolo e toata cheia si lacata conflictului si a faptului ca in loc de actiune tot ce se vede ca se face (Tramclub Iasi plus CTP*) e... nici nu vreau sa mai zic ce (a zis tramfan), ca totul este o manipulare sinistra, apropo de "autosabotare".

Oricum, gasiti totul pe pagina mea Facebook. Unii veti cadea de pe scaun citind...

* - STS induce mai sus ideea ca nu as mai lucra acolo; cum am zis cu cateva luni in urma, lucrez in continuare la CTP, doar ca momentan sunt in "fara plata" din motive ce tin de acel "cu ce te ocupi din 2017 incoace"; cand nu voi mai lucra acolo veti sti asta de la mine, nu de la terti (eu unul nu am deocamdata vreun plan sa plec, cel putin nu de bunavoie - iar presiuni IN SENSUL ASTA (sublinierea este extrem de importanta) nu a facut nimeni asupra mea, asadar n-am nici cel mai mic motiv sa renunt, dupa reintrarea lucrurilor pe fagasul normal, la ce am facut din 2006 incoace ca pasionat angajat).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 1096
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 20 Mai 2024 18:49:13    Titlul subiectului: 219276

Știind anumite chestii din "fenomen", înțeleg unele atitudini și luări de poziții ale lui Radu. Sigur, ele vin după ani de zile în care au fost reprimate, din motive doar de el știute. Ce pot eu să presupun, e că a sperat până în ceasul al doișpelea că lucrurile se vor rezolva.

Mare păcat că nu avem în Iași o comunitate unită de pasionați ai TP, care să vină cu idei și soluții reale pentru acest domeniu. Nu zic, tramvaiele pictate or fi faine, dar real ele sunt doar o fațadă.

Și când vezi toate astea, te cam doare sufletul, pentru că s-ar putea face mult mai multe, prin implicarea tuturor și să tragă la aceiași căruță, în aceiași direcție.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 704
Locație: Buzau

MesajTrimis: Mar 21 Mai 2024 15:31:17    Titlul subiectului: 219283

Îmi cer scuze că intervin un pic asupra discuției - însă ce văd la Iași, chiar și de la distanță, mie unul îmi place deși știu că se poate mai mult. Se fac totuși destule evenimente, ocazional plimbări cu tramvaiele istorice care sunt capabile, este totuși un început de muzeu, de care personal sunt măcar parțial mulțumit. Nu cred că știți cum este să fiți într-un loc chiar sinistru, tipic Buzău, unde am ajuns încă mai demult la concluzia că îmi irosesc degeaba timpul aici, dar și să plec într-un loc mai serios, fericit și fără să pierd condițiile de până acum, intervin lucruri poate dificile de procurat (prețurile la case - chiar și la țară - în județe bune, sunt foarte scumpe, nu te poți risca cu îndatorii la bănci din cauza locurilor de muncă nesigure în România, dar și a sănătății pe termen lung, ulterior cunoașterea și acomodarea noului loc necesită alte resurse cum ar fi timpul, sănătatea, puterea și bani, pentru că o iei cumva de la zero, nu știi cum poate merge treaba în noul loc, cum sunt locurile de muncă ș.a.m.d., nu sunt la prima "săritură" de acest gen). Îmi cer scuze de off-topic.

În altă ordine de idei, aștept să văd autobuzul TV20R și troleibuzul Rocar 217E reabilitate, am înțeles că va fi donată și o Dacie 1310 TL "taxi", se mai are în vedere procurarea de vreun autobuz Ikarus (deși știu că nu prea mai au de unde face rost, mă bazez pe un exemplar păstrat de TCE Ploiești)?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 21 Mai 2024 17:21:51    Titlul subiectului: 219284

Aparentele sunt aparente, realitatile sunt cu totul altceva!

In ce se intampla la Iasi exista o latura exploziva a lucrurilor despre care doar anumite persoane (inclusiv dintre cele care activeaza aici) au cunostinta, iar de la acea latura exploziva pleaca multe. Cine nu stie despre ce e vorba nu are de unde intelege cauza conflictului si nici nu observa, decat daca este atent la detalii, ca ceva scartaie si inca rau de tot.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Matei Melinte



Data înscrierii: 09/Oct/2015
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 202

MesajTrimis: Mar 21 Mai 2024 20:44:52    Titlul subiectului: 219287

Am citit ultimele mesaje scrise pe acest topic și vorba lui Miron Costin cronicarul „mi se sparie gândul”. Ceea ce scriu aici reprezintă OPINIA MEA PERSONALĂ, bazată pe observațiile mele din teren (și nu pe năluci conspiraționiste de la cititul a ce scriu alții pe internet). Scriu acest mesaj cu o scârbă și o dezamăgire de neînchipuit, combinată cu milă pentru unele personaje care își trâiesc viața doar pe internet.

Vă voi lua mesajele la rând și îmi voi exprima opinia fără să mă gândesc de două ori dacă supăr sau nu autorul mesajului pe care îl comentez.

mrnokia a scris:
Nici eu nu cred ca poti numi muzeu deschis doua vagoane functionale.iar sectiunea autobuzelor era deschisa mai puteam zice.


La fel cum nici Roma nu s-a construit într-o noapte, la fel nici Muzeul de Transport Public din Iași nu poate apărea, în forma lui finală pe care ne-o dorim cu toții, peste noapte. La momentul acesta, Muzeul de Transport Public reprezintă un efort colectiv început în anul 2018, efort despre care pot afirma cu mândrie că își are punctul de start la momentul în care am anunțat la Iași vânzarea troleibuzului Rocar 212E de la Piatra Neamț. De atunci a existat un efort continuu, în care au fost angrenate zeci de persoane și care, încet-încet, a generat rezultate notabile. Inclusiv unul dintre detractorii prezenți pe acest forum, care acum spune că totul reprezintă „o minciună de PR” s-a implicat și a mers și la Piatra-Neamț și în sate prăfuite la momentul ridicării și transportului a două exponate prezente astăzi în muzeu, în noiembrie 2018 și iulie 2019.

mrnokia a scris:
Daca erau si Tatra, Gt5, St7, V2a (reabilitate si pe traseu)...


Restaurarea tramvaielor mai sus menționate implică timp și bani, și nu se pot face peste noapte. Mi-aș dori ca această comunitate să înțeleagă asta, și să mai înțeleagă că doar pentru că nu s-a întâmplat până acum nu înseamnă că nu se poate întâmpla de-acum înainte.

mrnokia a scris:
...iar sectiunea autobuzelor era deschisa mai puteam zice.


Secțiunea de autobuze a muzeului este închisă datorită faptului că garajul din TV a trecut prin reorganizări datorate instalării de stații de încărcare pentru autobuzele electrice. Voiai să fie deschis muzeul ca să poți comenta apoi că autobuzele din muzeu nu se văd din cauza paleților și cutiilor cu piese de la autobuzele electrice și de la stații?

Un alt aspect pe care nu îl ia nimeni în considerare este că muzeul, ca să poată fi deschis, trebuie să existe cineva acolo, fizic, să explice și să coordoneze vizitatorii. Nu poți lăsa oamenii să intre de capul lor într-un garaj de autobuze funcțional. Cine răspunde pentru eventualele accidente generate de neatenția vizitatorilor care umblă prin garaj de-aiurea? Comunitatea de pasionați de la Iași e plină de copii de 12-14 ani care ar veni la muzeu și „s-ar pierde” printre autobuzele funcționale și ar umbla creanga prin garaj, să facă poze și să se expună la riscuri inutile. Dar niciunul dintre voi nu se gândește la aspectele astea, și doar își dau cu părerea din confortul casei proprii.



tramfan a scris:
Nu mi s-a părut niciodată atât de importantă ideea de a vopsi tramvaiele în verde sau de a le picta. E frecție la picior de lemn și ultimul lucru la care pasionații de TP și ONG-urile trebuie să se gândească. Sub acele picturi mirobolante și sub acel verde rece se ascunde aceiași rugină de ani de zile.


Proiectul de „vopsit în verde” al tramvaielor din Iași face parte din amplul proiect de revitalizare estetică început în 2015, și reprezintă în esență sincronizarea tuturor vehiculelor cu o imagine unitară a unei companii de transport public. La fel cum toate autobuzele din Berlin sunt Galbene, alea din Wiesbaden sunt alb-albastru-portocaliu, alea din Paris alb-turcoaz-gri, așa și tramvaiele din Iași trebuie să fie verzi. Mesajul tău în esență nu are sens pentru că dacă tramvaiele sunt vopsite în verde, automat nu mai au rugină, că nu se poate vopsi peste rugină, iar procesul de vopsire implică și aducerea caroseriei la o formă corespunzătoare pentru aplicarea culorii. Ce deduc eu din mesajul tău este că mai bine nu făcea nimeni nimic și lăsam tramvaiele vechi să se degradeze și mai tare, în timp ce prin Iași circulau vagoane de toate culorile în funcție de orașul din care au venit(aviz a ce am spus mai sus despre imagine unitară, așa și Suttgart/Halle/Augsburg au scheme proprii de vopsire).

tramfan a scris:
Tramvaiele sunt la fel de rablagite, iar cele noi încep și ele ”să se dea pe brazdă”.


Starea lor tehnică din punct de vedere al funcționalităților ține de CTP. Sau voiai ca un ONG să se ocupe și de reparații? Scopul unui ONG de transport public este acela de a apropia comunitatea de serviciul de transport public prin proiecte(cum sunt tramvaiele pictate, muzeul și multe altele) și de a înainta propuneri și bune practici în vederea implementării lor la CTP pentru a ajuta la dezvoltarea activității.-

tramfan a scris:
Eu cred că prioritatea ONG-urilor ”pasionate” de TP ar trebui să fie restaurarea tramvaielor care încă mai există ”cel puțin fizic” în depou la Gară. Aici mă refer la Timiș (și remorca, dacă mai există), V2A, Tatra 262 (un tip de tramvai care a făcut istorie în Iași, fără-ndoială), GT5, GT4 nemodernizat, BE 4/4 și BE 8/8. De asemenea ar trebui întreținute super bine AEG-ul și ITB-ul, care sunt vai de suflețelul lor.


Toate cele de mai sus reprezintă o prioritate. După cum am spus mai sus, nu toate lucrurile se pot întâmpla bătând din palme. Este nevoie de timp, de bani și cel mai important DE OAMENI. CTP nu poate lua oameni care lucrează la tramvaiele care circulă pe stradă, să le lase pe alea nereparate/fără revizie ca să lucreze exclusiv la restaurat de tramvaie. Cea mai mare problemă în a restaura vagoanele mai sus menționate este resursa umană, care mai întâi trebuie să se ocupe de parcul circulant, și apoi, când este timp, să se ocupe de restaurat vehicule de muzeu. Dar din nou, se pare că nu pot face apel la uzul rațiunii pentru că printre pasionați nu există rațiune. Cât despre AEG/ITB, aștept să aud ce e așa „vai suflețelul lor”.

tramfan a scris:
Am avut și eu tangențial treabă cu fenomenul, dar acum foarte mulți ani. [...] dar astea sunt de ”luat ochii” și nu ajută cu nimic bun TP ieșean.


Poate că dacă ai avut „tangențe cu fenomenul” acum mult timp, n-ar trebui să te chinui să mai ai acum. Laughing


tramfan a scris:
Asociatia … Tram bla bla nu a fost in stare sa reconditioneze un tramvai istoric ( tatra, gt, st ) Atat stie sa faca poze si nus ce …


Am scris mai sus, nu mă mai repet, ca să poți face ceva ai nevoie de oameni, de bani și de timp. Atâta vreme cât voi toți cei de aici nu faceți NIMIC ALTCEVA decât să scrieți pe forum ce nu facem noi bine(noi fraierii care chiar punem osul, timpul și banii noștrii la bătaie), am rugămintea să nu mai emiteți păreri ca babele pe șanț.


Vreau să îmi exprim încă odată dezamăgirea. Dezamăgirea pentru atitudinea unora care nu știu decât să saboteze eforturile altora, care nu știu decât să spună ce nu le convine, fără să se implice, așteptând din spatele tastaturii și din confortul casei ca toate să se facă peste noapte. Mi-aș fi dorit ca oamenii de pe acest forum să conlucreze și să vină cu păreri constructive, nu cu cârcoteli de oameni fără ocupație. Vreau să vă mulțumesc tuturor. Să vă mulțumesc că mi-ați arătat că nu merită să mă zbat pentru a face ceva, că oricând se va găsi cineva paralel cu subiectul care să îmi spună ce nu fac nimeni. Așa cum îmi place de cei care vin la mine când lucrez pe SMURD să îmi zică ce să fac și cum să fac la un caz, așa îmi place și de voi.

_________________
Traffic Engineering - UT Cluj
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 21 Mai 2024 21:20:47    Titlul subiectului: 219291

Ca sa intelegeti de cei doi membri ai onegheului Tramclub Iasi fac circ aici, in loc sa-si canalizeze energiile intru a cere socoteala public CTP si Primariei pentru halul in care a ajuns transportul din Iasi de vreo 2 ani incoace, mergeti pe pagina mea Facebook si veti gasi acolo exact de unde porneste totul! Doar sa aveti rabdare sa parcurgeti pana ajungeti la chestiile tari!

In aceeasi nota, mesajul de mai sus este tot o facatura, ca si cel al lui STS, tratati-l ca atare si va rog sa nu va angajati in discutii contradictorii pornind de la el, caci nu are sens! Este scris doar ca sa provoace si sa genereze haos in topicul asta.

De fapt, voi bloca un timp acest subiect, pana le trece unora de facaturi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Acest subiect este închis, nu se pot crea sau răspunde la mesaje    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Pagina 8 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community