Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Traseele de transport din Iasi si infrastructura adiacenta
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 54, 55, 56, 57, 58  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
KTLYN



Data înscrierii: 25/Ian/2013
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 209
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Oct 2023 20:33:20    Titlul subiectului: 217075

Traseul 20 duce greul in partea de vest a orașului si pt cei din Valea Lupului, in condițiile in care 43 si 46 rămân blocate prin celelalte zone ale orașului si nu mai ajung la Rond Pacurari. Cel puțin între 7 si 8 si 16 si 17 trebuie suplimentare unitățile si puse si articulate pe acest traseu. In fiecare dimineața văd copii,studenți si adulti care efectiv nu reușesc sa se urce in autobuz din cauza aglomerației.


Însă soluția cea mai la îndemâna in lipsa autobuzelor si a șoferilor sunt benzile unice in loc de locuri de parcare pe prima banda .
Rond Pacurari- Petru Poni, Rond Fundație - Tg. Cucu, Piata 2 băieți - Rond Tatarasi, Podu Ros - Granit, Țesătura- RATP Secția 1.
Dar nu se vrea ….


Ultima modificare efectuată de către KTLYN la Joi 19 Oct 2023 20:45:50, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
KTLYN



Data înscrierii: 25/Ian/2013
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 209
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Oct 2023 20:36:35    Titlul subiectului: 217076

Si cine se ocupa de planificarea pt traseul 20 ar trebui sa se plimbe pe traseul 20 între 7-8 si 16-17 sa vadă cum se circula si apoi sa ia decizii mai înțelepte.


IMG_0341.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  290.61 kb
 Vizualizat:  de 1382 ori

IMG_0341.jpeg



IMG_0340.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  269.39 kb
 Vizualizat:  de 1382 ori

IMG_0340.jpeg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Oct 2023 21:26:03    Titlul subiectului: 217077

20 ar fi urmat sa fie: METRO - ERA - Pacurari - Piata Eminescu - Piata Unirii - Piata Independentei - Pacurari - ERA - METRO.
Noduri transbordari: Piata Eminescu, Piata Unirii, Piata Independentei.
S-ar fi intamplat in etapa a doua a proiectului de modificare a traseelor initiat odata cu darea in exploatare a "terminalului intermodal Tutora". Tomestiul s-a rasculat ca in prima etapa 29 a fost scurtat la Tutora, s-au facut presiuni, PMI a dat inapoi si ne-a ordonat sa nu mai dorim sa facem modificari de trasee, asa incat... sanatate si-un praz verde, trasee eficiente in alta viata...

Cat despre tabelele alea, am mai zis cu cateva luni in urma ca nu reflecta realitatea, sunt generate automat si se vede de la o posta ca exista hibe in mecanismul respectiv. In realitate mijloacele de transport nu circula dupa aiurelile alea, ci conform mecanismelor clasice, cum a fost intotdeauna.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trifescu Matei



Data înscrierii: 19/Mar/2018
Ultima vizita: 22/Mai/2024
Mesaje: 50
Locație: Piatra Neamt

MesajTrimis: Joi 19 Oct 2023 22:25:59    Titlul subiectului: 217079

Adevarat, mijloacele de transport nu circula dupa orarul generat automat si pus pe site, circula dupa mecanismele clasice, care merg ''perfect''. Daca ar fi mecanismele clasice asa bune, nu ar mai face lumea scandal ca se sta 20 de min si apoi vin toate autobuzele deodata.
E clar ca trebuie schimbat din temelii aceasta abordare.
Trebuie realizat un grafic care sa includa toate traseele (nu doar intervalul de succedare pe un traseu) sa se vada pe tronsoanele comune sa nu existe fenomenul de bus bunching.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 19 Oct 2023 22:57:06    Titlul subiectului: 217080

Pfff... Orasul are probleme sistemice majore care duc la perturbarea continua si grava a serviciului de transport public, iar in contextul asta, pana intr-un punct norocul a fost fix existenta sistemului ala clasic. Tocmai ca scaderea ponderii dispecerizarii clasice a afectat negativ serviciul (vechii dispeceri cu experienta de-o viata in spate jonglau cu tot ce tine de activitatea asta). Am 16 ani de Exploatare si nu am nevoie de lectii despre ce si cum se intampla pe traseele din Iasi, despre ce se poate face si ce nu in conditiile date, despre multe alte chestii care fac ca viata reala sa nu fie asa de simpla ca-n visele umede. Aici e Romania, suntem la portile Orientului, nu se aplica modelele ideale ale Occidentului predate la facultate, caci oamenii de aici, de la poporean la autoritate, suntem construiti sa functionam altfel decat occidentalii cand ne aflam in mediul nostru, asa a fost si asa va fi mereu. Asa incat, aici incerci cat de tare poti sa faci din rahat bici. Ai senzatia ca in cei 16 ani nu mi-am smuls parul din cap, [printre multe altele] pe tema din ultima ta fraza?!... Sau ca altii inaintea mea, generatie dupa generatie, n-au facut-o?!...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
KTLYN



Data înscrierii: 25/Ian/2013
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 209
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2023 07:31:25    Titlul subiectului: 217082

Pe traseul 20 va asigur ca planificarea de pe site in ceea ce priveste numarul de unitati corespunde cu realitatea. Eu fac zilnic drumul intre statia 1 Decembrie si Blocuri Pacurari.

Intre 7 si 8 nu ajung decat 3 autobuze in statia 1 Decembrie care apoi preiau calatorii din zona Pacurari.

Exemplu de astazi:

2005
Ora 7.19 1 Decembrie sens spre Păcurari
A întârziat 5 minute fata de 7.14 de pe planificare.

1924
Ora 7.41 1 Decembrie sens spre Păcurari
A intarziat 5 minute fata de 7.36 de pe planificare

La 7 30 cand a ajuns 2005 la Rond Pacurari a plecat si E16 pe traseul 43 .
Până la ora 8 nu a mai ajuns nici un 43 sau 46 care sa întoarcă la la Rond Pacurari
Și E16 și 2005 au ajuns arhipline la Moara de Foc și Petru Poni. Au rămas călători în statii.

2001
~ 7.59 1 Decembrie spre Pacurari
A intarziat 7 minute fata de 7.52 de pe planificare
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
KTLYN



Data înscrierii: 25/Ian/2013
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 209
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2023 07:44:06    Titlul subiectului: 217083

Așa arata astăzi 2005 când mă pregăteam să cobor la Blocuri Păcurari.


20231020_074637.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  562.99 kb
 Vizualizat:  de 1305 ori

20231020_074637.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2023 08:26:44    Titlul subiectului: 217084

Dar nu-i mai spune "planificare", caci nu este, si nu te mai ghida dupa aiurelile alea, caci nu te ajuta la nimic, dimpotriva! Daca cineva ar face o astfel de planificare, crede-ma ca ar zbura urgent!

Daca te uiti chiar acum pe pozitia reala a masinilor de pe 20 (care, veselie, sunt chiar 7, cate trebuie sa fie, conform planificarii - https://sctpiasi.ro/trasee/planificare! - daca au fost si cele 2 ranforsari la ora de varf, cand ai mers tu, nu pot verifica acum) si ma crezi pe cuvant ca de la capete, in conditii bune de trafic, ar pleca la intervale egale de timp una dupa alta, vei intelege ca ti-am spus adevarul adevarat mai sus. Eu stiu foarte bine cum arata vehiculele in interior, daca fix eu din cetepeul ala n-as sti, atunci zau ca nu as avea neobrazarea sa intervin ca sa zic aici baliverne, dar asta este situatia! A cerut cineva socoteala cuiva pentru achizitia celor 24+25 de vehicule de 10 metri, marea lor majoritate inutile acestui oras?!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 1096
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2023 09:21:01    Titlul subiectului: 217085

@KTLYN, eu în așa ceva nu mă pot sui, mi se pare extrem de aglomerat, prefer să întârzii la job. E clar că 7 autobuze scurte nu fac față și asta se vede și după-masa, în sens invers.

Și cum zice și @Radu Bialus, CTP știe bine de problemele astea, că dacă Stoica și Talef (să zicem) nu ies din birou, au șoferi, au camere în autobuze, cumva văd chestiile astea, oricât ar încerca să le ignore. E nevoie de autobuze de mare capacitate, chiar și SH. Niște MAN-uri cum avem deja ar fi aur pe 20, 30, 28, chiar și 43. 8-10 bucați la orele de vârf pe fiecare traseu și poza pusă de KTLYN poate deveni istorie.

Acum eu știu ce zic primarii din România, că transportul public nu poate fi ca în Germania, unde vine un autobuz la 2 minute și plimbă aer pe subvenție babană de la stat. La noi paradoxul e că aveam autobuze pline ochi, și tramvaie în care dacă urcă un călător, vatmanul ar trebui să-l aștepte cu confetti, un cocktail etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
KTLYN



Data înscrierii: 25/Ian/2013
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 209
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2023 09:33:01    Titlul subiectului: 217086

Chiar daca cele 7+2 unitati circula problema tot nu se rezolva, daca nu se implementeaza benzile unice sau nu apar si alte modalitati de transport metropolitan.

Am facut nenumarate sesizari pe Facebook cu privire la traficul din Pacurari catre Primar, catre Primaria Iasi si catre CTP. Singurii care mi-au raspuns au fost cei de la CTP, care recunosc si ei ca din cauza traficului ajung foarte greu mijloacele de transport. Nimic insa despre banda unica.


In ceea ce priveste pseudo planificarea, daca nu corespunde realitatii, trebuie data jos de pe site. O informatie daca este publica trebuie sa fie corecta, altfel induce in eroare calatorii.

Si inca cateva intrebari:

Din cele 92 de unitati care circula la ora de varf dimineata, in acest numar sunt incluse si cele 12 unitati speciale pentru elevi si studenti?

Cate unitati sunt alocate pentru traseele metropolitane?

Sunt suficiente autobuze functionale pentru a acoperi toate aceste trasee?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 1096
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2023 10:00:54    Titlul subiectului: 217087

Normal că nu sunt suficiente și e clar că trebuie făcute modificări. Poate la anul vine altcineva la PMI, care va mai deschis la schimbări și optimizări alte transportului public din oraș.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2023 10:23:54    Titlul subiectului: 217088

- Asa este, trebuie data jos sau inlocuita cu cea manuala (ma rog, pentru asta trebuie calculate si trecerile prin statii la modul ideal - se facea pe vremuri, dar de foarte multi ani, de cand traficul e o pacoste, nu se mai face, fiind o pierdere de vreme, se stiu usor doar plecarile ideale de la capete)...
- Problema cu banda unica pe Pacurari e ca s-ar rupe filmul in Pacurariul vechi si, in cazul lui 20, pe DN, intre Bucsinescu si Pd. de Fier, si pe DE, intre Metro si ERA si viceversa, in functie de intervalele orare.
- In general, fiecare traseu metropolitan are alocata independent o masina, caci exista o succedare rapida a curselor. Unele trasee au si dubluri la anumite ore. Despre dublurile astea, plus cursele de pe traseele cu succedare rara, plus acele curse speciale pentru elevi, plus... alte plusuri e mai greu sa vorbesc in clar... Se rezolva toate asa cum se poate...
- Parcul actual si starea lui nu acopera functionarea serviciului in parametri buni (nu e vorba doar de asigurarea "strazii", ci si a altor parametri tehnici specifici domeniului exploatarii).


Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Vin 20 Oct 2023 10:39:41, modificat de 4 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2023 10:32:48    Titlul subiectului: 217089

tramfan a scris:
Normal că nu sunt suficiente și e clar că trebuie făcute modificări. Poate la anul vine altcineva la PMI, care va mai deschis la schimbări și optimizări alte transportului public din oraș.

Indiferent cine administreaza orasul, cum am spus mai sus, serviciul de transport public se poate imbunatati doar daca se rezolva problemele sistemice majore ale urbei. Ceea ce... doar cineva "cu coaie" - determinare de neclintit, foarte mult curaj si zero interese personale legate de functie (deci inclusiv lipsa gandurilor legate de realegere) - ar putea... Ceea ce...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 1096
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2023 10:44:38    Titlul subiectului: 217090

Hai să ne aducem aminte de 2014, când au vrut să scoată gratuitatea pensionarilor la orele de vârf. Nu doar că nu au scos-o, dar le-au și făcut peroane în Piața Unirii, pe repede înainte, ca să nu piardă voturile lor (care nu-s deloc puține). Un primar ”cu coaie” făcea asta, fără să privească înapoi. Și poate pierdea voturile pensionarilor, dar le câștiga pe ale celor care poate lasă mașina, pentru că văd că bus-ul e mai liber și ajunge la timp.

La fel, faza cu 29, despre care noi am discutat pe larg, aici pe forum. PMI a dat înapoi imediat, fără a arăta nici o urmă de fermitate. Așa nu mai plimba 7 aer între Țuțora și Baza 3 și poate nici 5 sau 8. Sigur, nu trebuie neapărat să se aplice soluțiile noastre, că poate nu-s cele mai bune, dar trebuie o schimbare. Iar CTP, ca orice fostă regie din țara asta, nu poate nimic fără ca primaria să-și dea girul. O fi bine... o fi rău...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
KTLYN



Data înscrierii: 25/Ian/2013
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 209
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2023 11:10:30    Titlul subiectului: 217091

Orice mic sector de banda unica ajuta.

Pe Independentei, si de la Rond Pacurari pana la Petru Poni sunt obligatorii Autobuzele ar castiga cel putin 30 de minute pe cursa.

In ceea ce priveste gatuirea la fosta fabrica de bere cu putina viziune si cateva exproprieri se poate rezolva partial problema.

Investitorul care construieste acolo hotelul si clinica medicala a facut deja primul pas, facand o banda de intrare si iesire din complex. Primaria trebuie sa continue prima banda pe trotuarul din fata Mol, si apoi sa darame constructia care a functionat ca si cabinet stomatologic si sa continue banda de viraj la dreapta pe langa miniblocul de langa pasaj.

Pe partea cealalata se poate face o banda suplimentara de viraj la dreapta de pe pasaj spre Pacurari.

Astfel se poate crea un culoar mai rapid de traversare a intersectiei.

Mai incolo la intersectia cu AMRS și apoi Cismeaua Pacurari, trebuie ridicate acele masini pentru ca autobuzul sa aiba o banda integrala si implementat o banda reversibila pentru masini, dimineata pe sensul spre centru si dupa-amiaza spre Pacurari.


Ultima modificare efectuată de către KTLYN la Vin 20 Oct 2023 11:34:29, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
KTLYN



Data înscrierii: 25/Ian/2013
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 209
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2023 11:21:21    Titlul subiectului: 217092

Exemplificare


Untitled_1_11zon.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  639.6 kb
 Vizualizat:  de 1228 ori

Untitled_1_11zon.png



Untitled2_2_11zon.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  649.46 kb
 Vizualizat:  de 1228 ori

Untitled2_2_11zon.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 1096
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2023 11:33:36    Titlul subiectului: 217093

Ar mai fi o idee ca peste tot pe unde avem și tramvai și autobuz, autobuzele să circule pe linia de tramvai:

Tătărași Nord - Tătărași Sud
Canta - Gara - Pasaj A.C.B. - Pd. de Piatră
Dacia - Pasaj A.C.B. - Pd. de Piatră

etc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2023 11:45:34    Titlul subiectului: 217094

Oameni buni, cand vom intelege ca nu e vorba despre ce se poate face, ci despre a se vrea???

Da, se poate face banda unica, da se poate face traseu mai scurt, mai modular, se pot face multe chestii, solutii sunt, le avem ca inspiratie din afara, ca nu suntem noi primii care se confrunta cu asa ceva...

Problema este ca majoritatea celor implicati, incepand cu structurile de sus, adica PMI si terminand cu institutiile nu-si bat capul fiindca e o bataie de cap sa faci ordine. Deci trebuie munca, trebuie curaj, trebuie vointa.

Cred ca e destul de clar ca la noi nu mai e vorba de lipsa de bani. Nu mai e vorba de asta de ceva timp. Bani sunt si pot fi si mai multi, daca s-ar face proiecte, daca oamenii s-ar specializa pe intocmirea de proiecte, pe executia lor calitativ.

Nu avem PUZ, nu avem niste reguli clar delimitate, inca avem politicieni cu politica la nivel de sat care fac politica voturilor intr-un oras cu aproape 1 milion de locuitori...

Asa cum spune si Radu, sunt multe probleme sistemice, care trebuiesc mai intai rezolvate, ca mai apoi si CTP si toate celelalte institutii sa functioneze corect. Vrem schimbare? E cazul sa ne implicam si noi. In politica, in administratie, sa punem "co*iele" la inaintare, cine le are si sa producem schimbarea pe care ne-o dorim.

Pana atunci ramanem la "se poate".

_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2023 17:26:42    Titlul subiectului: 217096

Trifescu Matei a scris:

Introduceti autobuze doar pe traseul CUG-Casa Sindicatelor care sa preia fluxul de calatori pe acea zona cu lucrari unde se genereaza intarzieri si de acolo sa existe transbordare
Traseele 19, 42, 43, 43C sa circule de la Casa Sindicatelor
Linia 27 se poate devia pe traseul Sos Nicolina-Bvd Socola pentru a se respecta intervalul de succedare

Uite un exemplu de crasa lipsa de intelegere a situatiei!... Am preluat asta de pe pagina Facebook a CTP, e un comentariu la o postare-anunt a companiei facut de userul cu acelasi nume de pe forumul nostru... Caruia ma si adresez in continuare...

Tu ai idee ce inseamna sa le pretinzi unor oameni care vin obositi si tracasati de la serviciu si abia asteapta sa ajunga acasa ca, dupa ce au asteptat cine stie cat in statie autobuzul si au parcurs in ritm de melc cine stie cata distanta intr-un trafic infernal, sa ajunga intr-o statie unde sa trebuiasca sa se trambaleze, eventual si cu greutati (cumparaturi), dintr-un autobuz in altul, asta desi in mod normal, odata urcati in prima masina, isi faceau cruce ca in sfarsit a venit si ajung cu ea in statia cea mai apropiata de casa?!
Poti sa apelezi la intelegerea oamenilor si sa faci astfel de giumbuslucuri numai daca deranjul este unul mic, eventual cel mult acea transbordare. Dar, pe fundalul multitudinii de aspecte nefunctionale ale orasului, sa faci asa ceva inseamna sa iti bati joc de oameni.
Tu asta nu poti sau nu vrei sa intelegi, ca exploatarea in transportul public o si simti (intuitie si conectare la pulsul orasului), nu e doar calcul rece de eficienta a operarii. Generatia ta omite din calcul cu obstinatie factorul uman.

Dincolo de toate... Cum anume faci transferul oamenilor intre autobuze la Casa Sindicatelor, de propui acel punct ca loc de tortura?!... Daca vii dinspre oras si te indrepti spre Poitiers, masina te lasa la statia din fata parcului de la Sindicate, insa masina care te duce mai departe nu te poate lua decat din statia de pe sensul opus, din dreptul Dedeman, caci nu poate intoarce decat in sensul ala giratoriu de acolo. Ce faci cu oamenii aia, cum le pretinzi sa se trambaleze intre cele doua statii, intre care e si o distanta maricica?! Si in directia opusa ai aceeasi problema. Vezi?! Aceeasi incapacitate de a introduce in ecuatie factorul uman!...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 1096
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2023 19:04:11    Titlul subiectului: 217097

@Matei Trifescu: Soluția ta nu e bună în cazul traseelor urbane. Mai erau niște trasee de genul propuse acum vreo 9 ani și ceva... nebunie curată.

Hai să-ți explic eu de ce cred că asta nu merge, dincolo de ce-a zis Radu. Nu ai cum să sincronizezi autobuzele așa de bine, încât timpul de transbordare să fie minim. Să ne aducem aminte de 3 și 11B, care erau un calvar de dispecerizat. Dai jos omul la Sindicate și îl pui să mai stea câteva minute în stație, prin frig, ploaie sau vânt? Nu merge așa... așa îndepărtezi oamenii de TP, nu îi aduci înspre TP.

Soluția garantată este să ai autobuze la intervale scurte și regulate. Și dacă se poate, să fie și respirabil aerul în ele, să nu stai lipit de alte 20 de persoane. Faptul că tu oprești 4 trasee la Sindicate, înseamnă că traseul care rămâne în continuarea celor 4 va fi și mai aglomerat. Pentru că tu muți oameni din 4 autobuze, într-unul singur. Și chiar dacă vine foarte des, tot se umple. De ex.: ai un 42 plin, îl oprești la Sindicate. Cam câte persoane crezi că vor fi în autobuzul spre C.U.G. I? Un 42 plin, minus vreo 10 persoane câte ar coborî oricum în acea stație.

De aia nu-mi surâde ideea segmentării lui 20, ci a suplimentării lui. Traseele lungi nu-s o problemă, dacă sunt suficiente unități să le deservească. Poate doar oboseala celor care le manevrează, dar aici nu mă pronunț.

Și încă o chestie, ar trebui dispecerizare mai bună, așa încât un 43 să nu meargă cu 42 în spate, sau cu 19. Nu mă pricep, nu știu dacă se poate rezolva cumva problema, dar e un gând. Eu personal, cred că a fost o mare greșeală când au închis, otova, dispecerate importante. Era nevoie de acei oameni, care ajutau enorm transportul public.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trifescu Matei



Data înscrierii: 19/Mar/2018
Ultima vizita: 22/Mai/2024
Mesaje: 50
Locație: Piatra Neamt

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2023 22:26:00    Titlul subiectului: 217098

Eu am spus aceasta masura sa se ia provizoriu, cat se lucreaza pe Bvd.Poitiers. Daca autobuzele fac o ora de la Selgros la Frigorifer, inseamna ca pe restul traseului va fi un cosmar pentru calatorii care asteapta in statii. Da,calatorii ar trebui sa traverseze la Casa sindicatelor pentru transbordare.
Pe traseul Casa Sindicatelor- Selgros se pot pune 4 autobuze de 18m care sa rezolve problema momentului cand vin 2 autobuze de 12m unul dupa altul.( ca doar asa se intampla, vin toate incolonate, ca la parada)
Da poate aceasta solutie va crea dificultati pentru unii calatori. Dar la toti ceilalti calatori din celelalte statii, nu se gandeste nimeni?
Daca aceasta nu este o solutie, ce se poate face pentru a se diminua disconfortul calatorilor?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 20 Oct 2023 22:54:00    Titlul subiectului: 217099

Acum, pentru o situatie de scurta durata, nu se poate face nimic, pentru ca nu e cu ce. Daca ar fi fost cu ce, ar fi mers suplimentare cu navete CUG I - Frigorifer - Baza 3, cu posibilitati foarte bune de transbordare la Frigorifer si Baza 3. Doar ca... traficul pe str. Bucium e de cosmar.
Pentru situatii de medie/lunga durata sau definitive, intai se rezolva problemele care acum blocheaza functionarea normala a serviciului, apoi, in functie de situatia care impune schimbarea, se aplica solutiile adecvate. Trebuie tinut cont de faptul ca zona Frigorifer este extrem de ofertanta pentru proiecte de regenarare urbana, care categoric trebuie sa integreze o solutie intermodala pentru transportul public. Momentul reabilitarii si cresterii latimii pasajului Socola ar fi trebuit sa insemne si debutul unui astfel de program de regenerare urbana pentru ce e sub si in jurul pasajului. Dar asta nu se va intampla, caci, cum am spus, sistemic, orasul este complet nefunctional, nu se imbina nimic cu nimic, nu e gandit nimic in profunzime. Asadar, vedea-vom de fiecare data care va fi situatia de rezolvat pe moment, vom gasi o solutie, o vom aplica si vom merge mai departe...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 8730
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 30 Oct 2023 18:38:06    Titlul subiectului: 217172

EEG a scris:
Desfiintarea lui 49 nu e de prea bun augur sambata si duminica. De ex intre orele 16-17 nu pleaca nimic dinspre Tg Cucu spre Moara de vant. Si la 17 pleaca 3 autobuze. 48 ,101 si 102.
Mai sunt si alte intervale lungi fara transport in zona ,tot in weekend , n-am stat sa ma uit. Zic doar ce am experiemntat personal.

Radu Bialus a scris:
Am dat un semnal, dar te rog sa trimiti si tu mesajul la mail sesizari sctpiasi.ro.

Odata cu noul program al lui 48, de iarna, incepand cu 1 noiembrie problema e rezolvata si chiar mai mult decat atat:
CTP Iasi a scris:
Prima plecare de la Complexul Roua: 6:30
Prima plecare din Tg. Cucu: 6:45
Autobuzele vor circula la interval de 30 de minute.
Ultima plecare de la Complexul Roua: 22:00
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 02/Iun/2024
Mesaje: 414
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 30 Oct 2023 22:52:46    Titlul subiectului: 217173

Am primit si feedback telefonic la solicitarea mea. Saptamana trecuta. Am fost informat de schimbarile de la 1 nov.
Tipul ,foarte amabil de altfel , a zis ca problema cu orarele 101, 102 si 103 tine si de primariile respective din zona metropolitana. De aceea e suprapunerea asta cu orarul 101 si 102.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 03/Iun/2024
Mesaje: 9943
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Noi 2023 10:33:56    Titlul subiectului: 217193

Haos ieri la aeroportul Iasi, din cauza lucrarilor. Autobuzul de pe linia expres 50 abia reusea sa intre la capat de linie de la aeroport. Pe de o parte, drumul de acces la bucla de intoarcere era blocat de masini parcate pe sensul de mers al autobuzului (este drum cu o banda pe sens), pe de alta parte nu putea sa intoarca in bucla, din cazua taximetristilor. Cred ca mai mult de 5 minute am stat pana a reusit autobuzul sa intre n bucla de intoarcere. Nu pot sa fie detasati politisti de la rutiera in zona stiind ca este haos din cauza lucrarilor la aeroport ?

In afara de asta imi place linia expres 50. Este un acces foarte facil din gara via centrul Iasiului la aeroport. Si nu costa decat 3 RON.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 54, 55, 56, 57, 58  Următoare
Pagina 55 din 58

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community